KAKO USTAVITI DEMILITARIZACIJO IN DEMORALIZACIJO SLOVENSKE VOJSKE
Na družbenih omrježjih se zastavlja vprašanje, kako povrniti bojni duh
Slovenske vojske in kako ustaviti demiliratizacijo Slovenije. Osnovni problem
demilitarizacije je, da ne obstaja militarizacija. Ne moreš nekaj zmanjšati če
sploh ne obstaja. Politika je od osamosvojitve nenehno krčila proračun za
Slovensko vojsko, ker je osnovni razlog za to kar sedaj imenujemo
demilitarizacija. V vseh resnih državah preigravajo resne scenarije, ki so
verjetni in predstavljajo grožnjo Sloveniji.
Starejši pripadniki vojske povedo, da so v Teritorialni obrambi
preigravali različne grožnje za takratno državo. Na vseh vajah je to bilo
glavno vodili in cilj vaje. NATO vaje so načrtovane in izvedene na podlagi
scenarijev, ki so možni in realni. Vsebina vaje se giblje od klasičnega napada
do kibernetske vojne in na koncu koncev tudi hibridne vojne. Pojem hibridne
vojne je lepo obdelal general Škerbinc. Njegov članek je v Sloveniji prebralo
manjše število strokovnjakov in tako imenovane notranje javnosti. Naši sosedje
pa ta članek objavljajo in ga proučujejo na svojih vojških šolah (članek lahko pogledate tukaj).
V Sloveniji se z načrtovanjem in organiziranjem vaj z realnim scenariji
ukvarjajo samo na ministrstvu za obrambo in v Slovenski vojski in to samo bežno
in v duhu nekdanjih vaj »Nič nas ne sme presenetiti«. Predsednik vlade, vrhovni
poveljnik in vsi ostali ministri niso nikoli sodelovali na resni vaji, ki
predstavlja hibridno bojevanje. Nenehno se nekaj usklajuje in izvaja
intelektualna onanija okoli varnostnega sistema, obrambnega sistema in vloge posameznih
organov v teh zadevah. Enostavno je potrebno izdelati scenarij, da je na meji
300.000 tisoč beguncev, da smo napadeni s strani skupin teroristov, da je
Rusija napadla članice NATO, ki mejijo z Rusijo, da hackeriji napadajo
informacijske sisteme države in glavne banke, kar zelo moti delovanje finančni
sistem države. Takrat se mora vedeti WHO
IS WHO IN THE ZOO. Vsaki vojski nek
organ mora potrditi načrt delovanja. Kdo je to v Sloveniji ni jasno. Ali je to
predsednik vlade, ali je to predsednik države, ali je to minister, ni jasno
njim, kaj šele vojski.
V Sloveniji prevladuje mnenje, da je zadeva obrambe v pristojnosti
ministra za obrambo, kar je napačno. V pogojih hibridne vojne je to v pristojnosti
vseh orgnov te države. Nekoč smo imeli sistem, kjer so vsi organi morali imeti
načrte za obrambo, kar se je 1991 pokazalo kot odločilno za uspeh
osamosvojitvene vojne. Takrat se je že vodila hibridna vojna, in smo ji bili
kos, na vseh področjih, od informacijske vojne, maskiranja, diplomatskega
delovanja, iskanju zaveznikov, civilne obrambe in tako naprej. Prav to sedaj
manjka v Sloveniji.
Mnenja, da se s spremembo Zakona o obrambi in Zakona o vojski lahko
uredi stanje v vojski so zmotna in škodljiva. Ko smo vstopili v NATO so
politiki povedali vojski, sedaj smo noter, sedaj vi skrbite za to področje, kar
je napačno. Država je v NATO, in ne vojska.
Slovenijo ni potrebno militarizirati ampak je potrebno skozi
preigravanje scenarijev hibridne voje priti do jasnih rešitev, ki so potem
razdeljene in dodeljene določenim organom države, da jih načrtujejo, oblikujejo
in izvajajo. Seveda je potrebno za
izvajanje nalog potrebno določiti finančna sredstva. No v tem je glavna
napaka vojaških voditeljev, ki so dobili naloge, sredstva za izvedbo pa ne.
Vojaški voditelji so bili tiho, ker so čuvali svoje stolček in nekakšno
integriteto, tudi po ceno slabših sredstev za vojsko, tudi za ceno slabše
zaščite, in vedno z izgovorom, da je to dobro za našo industrijo. Kupovali smo
vojaške bolnice, ki so imele več civilnih vsebin, kot vojaških, samo ker je to
bilo potrebno eni od bolnišnic v Sloveniji.
Uničili smo veliko sredstev, ki so ostala od JLA in od TO, češ, da je
zastarelo in neuporabno, drugega pa nismo imeli. V Sloveniji smo imeli opremo
za vsah 50.000 ljudi, ne samo puške temveč
vso opremo, ker je TO imela okoli 70.000 odlično opremljenih
pripadnikov.
Oprema, orožje in vozila je najlažje rešljiv problem. Enostavno kupiš
in imaš. Problem je v tem, da samo najmanj naredili na področju graditve
kohezije vojske in ustvarjanju bojnega duha vojske. Minsitrica in vojaški
voditelji nenehno govorijo o domoljublju. Domoljublje naj gojijo v veteranskih in vseh drugih združenjih. Glavna napaka profesionalne vojske je
povdarjanje domoljublja. Zaradi domoljublja so vojaški voditelji lagali o
stanju Slovenske vojske, zaradi domoljublja so vojaški voditelji menjali svoja
strokovna stališča in je politik kupovala zastarele sisteme, zaradi domoljublje
so vojaške vodje zmanjševali zahteve do podrejenih in zaradi domoljublja so vojaški
voditelji uničevali enote v katerih je kohezija in bojni duh bil v takem
stanju, da so se bali teh enot in posameznikov. Idealen primer je častnik, ki
je s svojo enoto spravil svojo enoto skozi CREVAL ocenjevanje in za to dobil
odlično oceno. Takoj je postal nevaren za vse pisrniške molje, ker se je začel
uspostavljati sistem napredovanja in postavljanja ljudi, ki so kompetentni, ki
imajo določene šole, ki so bili na misijah in ki po svojih človeških
značilnosti odgovarjajo kulturi in etosu vojske.Ta častnik ni bil brez napak,
včasih je šel čez mejo, včasih je njegov ego škodoval delovanju, ampak mu
moramo priznati, da je uspešno vodil svojo enoto. Vojska bi morala poslušati
njegova predavanja, kako je to naredil in se na njegovih izkušnjah učiti, ampak
ne, poslali so ga v tujino, ker ga niso znali obvladovati.
Vojaške vodje ( tu ne štejemo Gedera, Pograjca, Anželja, Medjo,....)
morajo izdelati svoj predlog oblikovanja vojaške sile za potrebe odgovorov na
grožnje. Pomembne so njihove vizije in strategije. Upanje ni metoda dela. Geder
upa, da se bo na vpoklic rezervistov zglasilo 50 % vpoklicanih. Človek ne more
verjeti. Ko so jasno artikulirali svoje načrte, vojaški vodje morajo do
politike nastopati enotno in grobo. Če politika ne ne odobri načrte in rešitve
vojske, potem vojaške vodje nastopijo v medijih in povedo svoje dvome in
razkrijejo dvoličnost politike, ker vojski daje naloge, ne da jim sredstva za izvedbo teh nalog. Časi golorokega
juriša na bunkerje z eno bombo so minili. Nekdanji predsednik Turk je nenehno
ponavljal mantro » z manj moramo narediti več«. To mantro so po njem
uporabljali vsi predsedniki vlad in vrhovni poveljnik. Vojaški vodje morajo
povedati tem politikom, da so to neumnosti.
Naj politiki odvzamjo seme in traktor kmetu, pa naj izvede spomladansko
setev. Neumnost do neba.
Vojaški vodje imajo še en problem. Ustvariti vrednote, kohezijo in etos
vojaške organizacije. Sedanje vodstvo tega ni sposobno. Častnik ima ime
častnik, ker ima čast, kar pomeni da ne laže, da spoštuje svoje podrejene, da
jim zagotovi sredstva za delo. Častnik gleda podrejene in nadrejene v oči.
Častnik ima tenko »kožo« za probleme svojih podrejenih. Problem opreme bo enostavno rešen, problem
pripadnikov pa ostaja.
In kje začeti? Jutri zjutraj morajo častniki vseh ravni zbrati svoje
pripadnike in se z njimi odkrito
pogovoriti o vsem, tudi o njihovih družinah. Jutri zjutraj na sestankih vseh
ravni morajo častniki svojim nadrejenim povedati kako oni vidijo graditev kohezije
in bojnega duha. Jutri zjutraj morajo častniki doseči dogovor o načinu
njihovega komuniciranja. Jutri zjutraj morajo častniki na kolegiju načelnika
jasno povedati Gederu, da ne dovolijo »pičkaranja« in udarjanja po mizi, ampak
zahtevajo kulturno in strokovno izmenjavo mnenj, ki bo iznedrilo rešitve. Jutri
zjutraj morajo častniki poveaati ministrici, da so ljubosumni, ker je nenehno
pri gasilcih. Jutri zjutraj morajo častniki, ki so na šolanju povedati
Jelušičevi, da je uničila vojsko. Jutri zjutraj morajo častniki nehati
debatirati o odločitvah nadrejenih, in jih začeti izvajati. Jutri zjutraj
morajo častniki povedati svojim sodelavcem ki so se ogrešili o pravila, da so
spolni nadlegovalci, da so lopovi, da ne izvajajo svojih nalog. Jutri zjutraj
morajo častniki povedati Pograjcu tisto, kar so napisali v anonimko. Jutri
zjutraj morajo častniki en drugemu jasno priznati, kdo je javnosti podal
informacijo o ocenjevanju. Jutri zjutraj morajo častniki pogledati okoli sebe
in najti vodje, ki jih bodo vodile v bodočnosti. Jutri zjutraj morajo častniki
priznati, da so se ukvarjali s politiko. Jutri zjutraj se morajo častniki nehati
ukvarjati s politiko. Jutri zjutraj morajo častniki analizirati sami sebe, in
ugotoviti a so taki, kot to zahtevajo od svojih podrejenih. Jutri zjutraj morajo
častniki in podčastniki pregledati škornje vojakov. Jutri zjutraj mora načelnik
povedati Ermenčevi, da ne zna angleščino, tako kot Koračin. Jutri zjutraj mora
Geder poslati Ostermana iz GŠ na ministrstvo. Jutri zjutraj si morajo častniki
razdeliti meter, da bodo vsi merili z istimi vatli. Jutri zjutraj morajo
častniki Pahorju sporočiti, da njegov predlog, ki ga je predstavil v DZ ne bo
dovolj za načrte vojske. Jutri zjutraj morajo častniki pregledati opremo, za
katero so zadolženi. Jutri zjutraj morajo častniki nehati odpirati vrata
vojakinjam. Jutri zjutraj morajo častniki izplačati vojakom vse kar jim
pripada. Jutri zjutraj morajo častniki imeti sestanek z sindikatom in skupaj z
njimi najti rešitve določenih problemov. Jutri zjutraj se morajo častniki
začeti obnašati kot častniki. In na koncu koncev jutri zjutraj morajo častniki
dati poljub svojim najdražjim in z nasemhom priti pred svoje vojake in jim
povedati, da bo za njih naredil vse kot za svoje najdražje doma. Jutri zjutraj
morajo častniki povedati svojim podrejenim da so bratje, a vemo kako se bratje
obnašajo med seboj. Pomembno je vse to narediti jutri zjutraj, samo tako se bo
stanje duha začelo spremenjati na boljše. Seznam kaj narediti jutri zjutraj, si častniki lahko sami dopolnjujejo.
Skrbnik spletnega dnevnika je odstranil ta komentar.
OdgovoriIzbriši