PAHOR IN RIBICA
»Policaj gleda ribico v akvariju.
Komandir ga vpraša: Kaj delaš?
Policaj: Preučujem vpliv višje razvite vrste
na nižje razvito vrsto.
Če čas policaj začne odpirati usta, kot ribica«
Do sedaj smo imeli štiri predsednike, ki so vsak na svoj način
opravljali to dožnost. Stili vodenja
oziroma predsednikovanja so bili različni, kot je tudi različen njihov svetovni
nazor. Eden od njih je vešče koristil svoje korenine v preteklem političnem
sistemu, v času, ko je še vladala evforija okoli osamosvojitve in uspehih, ki
so se projecirali za prihodnost naše družbe. Drugi je bil tih, povlečen,
osamljen, ampak je v ozadju reševal zadeve in predstavljal državo na najboljši
možni način. Eden od njih je bil intelektualec, ki ni imel občutka za realni
svet, svet je delil na prvorazredni, drugorazredni
in kdo ve kako še, imel pa je mednarodne izkušnje. Njegovo znanje ni kaj
pomagalo predsednikovanju, še več motilo je vsakodnevna praktična politična
vprašanja. Eden od njih ima hohštaplerske poglede na svet, je razposajen,
igriv, vendar se obnaša kot slon v porcelanasti delavnici. Njihov pogled na
svet je popolnoma različen, njihov pogled na vlogo predsednika je tudi
popolnoma različen, vsi so v nahrbtniku nosili breme preteklosti, ki jih je
manj ali več omejevalo pri opravljanju njihovega dela. Vsi so otroci socializma in so manj ali več
kontaminirani s prejšnjim sistemom. Delovne navade oziroma njihovo delo se je
od študija do izvolitve za predsednika praktično lahko da pod isti imenovalec: državna
služba, CK, skupščina, mednarodne inštitucije in tako naprej.
Določeni predsedniki so bili
bližje ljudstvu, določeni pa so izvajali kabinetsko predsedovanje. V
predvolilnih boji je eden predsednik
zmagal zaradi svoje popularnosti in zaradi napadov vseh protikandikatov, eden
od kandidatov je zmagal z svojim umirjenem nastopu, eden pa z svojim
opravljanjem vsakodnevnih opravil navadnih ljudi. Ene predsednike so ljudje
poslušali in razumeli vrednote, za katere se zavzemajo, drugi so pa svojo
popularnost pridobivali na kegljiščih, plesih ali z reklamiranjem določenih
podjetji. Moram pa ugotoviti, da za nekatere predsednike sploh ne moremo
ugotoviti za katere vrednote so se zavzemali, saj so bili preveč obremenjeni z
tem, da bodo dopadljivi.
Predsednik Slovenije po
ustavi ima točno določene dolžnosti, ki
niso politično vplivne, vendar so zelo pomembne. Njegova vloga v družbi je
predvsem povezana z vrednotami, ki naj bi jih razlagal državljanom. Eni
predsedniki so ob določenih pojavih v družbi javno opozarjali na probleme,
čeprav so se morali soočiti s kakšno politično stranko, svojo ali nasprotno.
Dva predsednika sta bila pred izvolitvijo za predsednika, predsednika vlade,
eden zelo uspešen predsednik vlade, drugi zelo neuspešen. Predsednik je pojem
resnice, vrednot, pokončne drže, samokritičnosti. Predsednik nikoli ne sme
obtoževati druge za stanje, ki ga je on sam ustvari. Dober primer je pričanje
pred komisijo o TEŠ6, ko je predsednik bil
predsednik vlade , ki naj bi bil odgovoren za slabo naložbo, seveda
predsednik obtoži druge in trdi da jim je popolno verjel, za nekaj miljard
davkoplačevalskega denarja. Podobno je isti predsednik začuden, da so v NLB
oprali eno miljardo evrov, ko je on bil predsednik vlade. Predsednik se ne
zateka v opravičila.
No, seveda je potrebno sedanjega predsednika oceniti skozi prizmo
njegovega delovanja. Enostavno predsednik nima rezultatov, saj mu v plačilo
prihaja njegovo nerazumevanje delovanja vojske in zmanjšanje sredstev za
obrambo, sedaj pa se spreneveda nad stanjem. TEŠ 6 je maslo sedanjega
predsednika, njegov problem je, da ni nadziral dela svojih ministrov in ni
upoštval nasvete svojih svetovalcev, oziroma jih sploh ni poslušal. Vse to ni
pomembno, sedanji predsednik je oziroma ni vzpostavil vrednote, ki naj bi
vodile državljane.
Predsednik republike naj bi
predstavljal Domovino, v kateri naš narod in državljani, zdomci in vsi svobode
in pravičnosti željni ljudje, vidijo vrednote poštenja, pravičnosti, svobode,
enakopravnosti, spoštovanja in čutijo da nekako pripadajo tej Domovini. Ko
ljudje občutijo ali vidijo, da predsednik zastopa in živi te vrednote se
počutijo varne in zaželjene. Če pa predsednik predstavlja samo svoje osebne
vrednote in skozi obnašanje in oglašanje v medijih govori samo o tem, kar on
misli, da je pravilno in pozablja tisto, kar je prav, ljudje ki imajo radi Domovino začenjajo dvomiti o
njemu in s tem tudi o Domovini. Vodja, ki se noče zameriti nikomur, ni vodja
ampak je nekdo, za katerim ljudje ne hodijo, ker mu enostavno ne
verjamemo. Predsednik, ki nima mnenja o
nobeni stvari, ki se tičejo Domovine in naštetih vrednot, se enostavno izogiba
povedati mnenje o poštenju v družbi, se ne oglaša glede določenih stališč uradnih
organov, ki so napadeni s strani oseb (praviloma politiki), ki jih te organi
obravnavajo. Predsednik nima mnenja o sumljivih poslih župana Ljubljane, on
nima mnenja o zdravstveni reformi, on nima mnenja o stavki policistov, o slabem
stanju v Slovenski vojski, on nima mnenja o pravičnosti in enakopravnosti ljudi
pred zakonom in seveda nima mnenja o stavki Javnih uslužbencev. Navadni občani
morajo, kar je prav, spoštovati in izvrševati odločitve sodišč, določeni
politiki , ki so uničili velike gospodarske družbe, zavlačujejo odhod v zapor,
predsednika to ne zanima, in misli da si vsak državljan mora ustavriti svoje
mnenje o tej zadevi. Ne trdim, da mora
predsednik posredovati, ampak mnenje pa lahko pove, da državljani vemo, da tako
obnašanje ni pravilno in je nezaželeno.
To da predsednik nima mnenje
o nobeni zadevi, še ni tako moteče. Najbolj moteče pa je, da ta predsednik nima
nobene vizije o tem, v kateri smeri se bo naša Domovina razvijala, in kakšna bo
to družba čez tridest do petdeset let. Resnične vodje so sposobne prestaviti se
v bodočnost, osmisliti Domovino (družbo) z vsemi elemeti razvoja in dejavnosti
ene družbe, in s pogledom na današnji čas ustvariti strategije , kako priti do
takega stanja.
Kakšnega predsednika potrebuje Slovenija
Slovenija pred vsem sedaj potrebuje vizije in vrednote, ki smo jih v zadnjih nekaj letih
zavestno ali nehote zavrgli. Zavrgli so jih politiki, ki niso razmišljali o
bodočnosti svoje države. Na vse izzive in pretrese smo reagirali po teh
dogodkih in dostikrat panično. Slovenija potrebuje predsednika, ki bo skupaj zs
svojimi svetovalci kreiral vizije bodočnosti, tudi do petdeset let naprej, in
iz teh vizij oblikovati strategije, seveda skupaj z vlado. Vizije pa vsebujejo tudi vrednote, kakšni
ljudje želimo postati, kaj je za Slovenijo zaželeno, kako bomo kot narod
preživeli šibanje vihara, ki se vsak dan povečuje in nam grozi. Potrebujemo
predsednika, ki bo razumel, da upanje ni metoda dela.
Vsi dosedanji predsedniki so bili obremenjeni s politično orijentacijo,
želeli oni to ali ne. Vsi so zastopali ideje in politiko strank iz katerih
izhajajo, kar, seveda ni narobe, razen zadnjega, ki se je nekako priklanjal
strankam, ki so nasprotje njegovi stranki. Slovenija sedaj potrebuje, zaradi oblikovanja
potrebnih vizij in vrednot, predsednika, ki ni strankarsko opredeljen, saj bi
članstvo v stranki vplivalo na njegovo ustavrjanje vizij. Seveda bodo vsi v en
glas skočili, da tako ne gre v politiki. Dosedaj smo vedno izbirali politike,
ki so v svoji preteklosti tudi slabo vodili državo in celo škodovali interesu
države. Potrebujemo predsednika, ki ne bo za en nasmeh ali pogled lepe ženske,
popuščal drugim državam in zapravljal strateške prednosti. Potrebujemo
predsednika, ki je izživel »pubertetska« leta in ga bodo kljub temu imele rade
vse generacije državljanov.
Slovenija je majhna država, njeno gospodarstvo predvsem sloni na
izvozu, kar je izrednega pomena za bodočnost. Predsednik naj bi bil imel poleg
političnih tudi diplomatske izkušnje. Potovanje po svetu ni diplomatska
dejavnost. Diplomacija mora omogočiti Sloveniji prodore na nova tržišča in
omogočiti naraščanje menjave z že tradicionalnimi partnerji in državami, seveda
je to naloga nekoga drugega, vendar predsednik
države, ki je izoblikoval vizije in vrednote družbe, lahko ima izredne vpliv v
nam najbližjih državah, zaradi jasnih ciljev in jasnih vrednot. Predsednik
države se mora zavedati zelo močne pozicije Slovenije, kot članice EU in NATO.
Predsednik mora razumeti, da Beograda ni več in da Bruselj ni nadomestilo za Beograd.
Ljubljana je sedaj mesto, kje se kreirajo vizije, strategije in politike
obstoja in napredka Slovenije.
Vsi predsedniki so imeli fakultetsko izobrazbo, določeni tudi
doktorate, vendar sama izobrazba tu sploh ni pomebna. Predsednik mora biti
intelektualec, in preprosto biti odličen. Ljudje, ki so odlični žarijo od
aristokratkosti, ki nima nikakršne zveze s predniki, denarjem, ali izobrazbo. Predsedniku
odličnost mora izžarevati iz vsake pore. Predsednik mora biti razgledan in
vsestranski. Vsestranskost pa ne pomeni opravljanje različnih vsakodnevnih del
v pekarni, tovarni ali na gradbišču. Predsednik naj bi bil tudi umetniška duša,
pisatelj, ali slikar, seveda amaterski, saj potrebuje nekakšno zaklonišče, kjer
si bo očistil »dušo« in si nabral novih moči za vztrajanje pri vrednotah
družbe. Predsednik mora imeti mnenje o vsem, o prvorazrednih, drugorazrednih in
vseh temah pomembnih za našo družbo. Predsednik mora biti iskren in
samokritičen, vsem v politiki mora povedati tisto kar je potrebno povedati, ko
so ogrožene vrednote družbe. Predsednik stoji za svojimi dejanji in ne obtožuje
druge za stanje na določenm področju, čeprav je on provzročil škodo. Predsednik
se mora oglašati vedno ko je ogrožena pravičnost, pravda ali sposobnost države za samoohranitev, mora se oglašati, ko
se za hribom valijo grožnje, ki lahko uničijo naš narod.
Predsednik mora biti tudi tih in ne dajati izjav za vsako ceno. To da
predsednik mora imeti mnenje o vseh zadevah, še ne pomnei, da se oglaša na vseh
medijih in se pojavlja na vseh možnih prireditvah. Predsednik molči, ko je čas
da molči in govori ko je čas da govori, saj včasih tudi molčanje daje določena
sporočila političnim udeležencem, vendar ko prestopijo meje vrednot družbe se
prelevi v nevarnega plenilca. Predsednik mora biti preudaren in odmerjen, ne sme
reagirati na prvo žogo. Predsednik mora tudi biti malo osamljen, toda ne cel
čas, kot nekateri predhodniki, ta čas osamljenosti izrablja za razmišljanje o
bodočnosti naroda in državljanov. Predsednik nikoli ne gradi svojega uspeha na
neuspehu drugih. Predsednik mora biti moralno nad drugima, zato mu ni treba
onemogočati druge, mora jim pomagati. Kljub svoji povlečensti in osamljenosti
je vedno v prvi vrsti v boju za pravičnost, poštenje in enakost med državljani.
Predsednik mora znati uporabljati komuniciranje z mediji, od klasičnih
do modernih. Družbena omrežaja so pripomoček za lažej komuniciranje, vendar
predsednik mora, preko svoje službe za komuniciranje dejansko komunicirati z državljani,
komunikacija mora biti dvosmerna in ne enosmerna, kot je to sedaj, ki samo
obvešča državljane kje je predsednik bil in koga je sprejel, ter kakšne piškote
je pekel.
No, seveda je predsednik človek, ki ima zahteve in svoje majhne
vragolije. Predsednik mora biti tudi malo hohštaplerja, da se zna boriti in
obraniti od v časih podlih, nekulturnih in nizkotnih napadov na inštitucijo
predsednika. Vsi ga morajo imeti rad, vendar ga ne smejo oboževati. S svojimi
vragolijami, uličnim govorom se prikupi mlajšim državljanom, toda za tem
igrivim spogledovanjem pa morajo ostati vizija družbe in vrednote, ki so najpomembnejša
točka družbe. Predsednik lahko uporablja sleng (smislena uporaba), govorico
mladi, lahko se oblači kot oni, vendar to ne vpliva na njegove poglede in
spoštovanje vseh.
Predsednik mora imeti zelo veliko pahljačo vrednot in znanj. Verjetno
ja najbolje, da ne bi prihajal iz nobene stranke, vendar bi ga morale podpreti
vse slovenske stranke, kajti njegovi pogledi so univerzalni. Predsednik naj se
ne bi bal ni desne ni leve opcije, saj on predstavlja nekaj več, kot so
stranke, predsednik predstavlja predvsem Domovino. Ni dovolj, da predsednik ima
samo eno od opisanih značilnosti, ker bo preveč podoben predsednikom, ki so to
dolžnost opravljali pred njim.
Dodatni problem je, da sta značaja sedanjega predsednik države in
sedanjega predsednik vlade zelo podobna. Oba uživata v svojem položaju,
predsednik vlade pa zelo spominja na predsednika države, ko je bil predsednik
vlad. Kombinacija dveh politikov, ki sta si podobna, pa ne vodi novim
vrednotam, novim rešitvam, novim vizijam, ki se vedno rodijo k se krešejo mneja
in ko državljani imajo pred sabo svetilnik, ki mu rečemo vrednote.
Zelo poenostavljeno povedano predsednik
mora biti povezovalen v krizi, kot je to bil Kučan, tih in preudaren kot
Drnovšek, šolan in z mednarodnimi izkušnjami kot Turk in hoštaplerski kot
Pahor. Šele kombinacija teh značilnosti bo iznedrila predsednika vseh
državljanov Slovenije, ki bo sposoben postati center vrednot in zaščite naroda
in Domovine.
Slovenci se bomo enkrat morali odločiti ali bomo volili ljudi, ki s
poceni propagando, skozi opravljanje različnih del, od peka, do smetarja, preko
drvarja in delavca, želi biti dopadljiv vsem, in se želi prikupiti eni ali drugi
politični opcij, ali bomo izbrali predsednika, ki nam bo vrnil vrednote in
povedel to družbo v boljšo in varnejšo ter pravičnejšo družbo, kar si kot narod
in država na koncu koncev tudi zaslužimo.
Vemo kakšnega predsednika potrebujemo, veliko vprašanje je ali smo
takega tudi izbrali. Po slikah z Instagrama in njegovih izjavah verjetno nismo.
Predsednik Pahor od naštetih značilnosti, ki naj bi jih imel predsednik ima
samo tisto črto »Hohštaplerja«. Izbrali
smo človeka, ki je narcisoid in naša življenja ga ne zanimajo, bolj ga zanima
življenje njegove ribice, ki mu je dajala nasvete. Glede na nasvete, ki jih
dobiva od ribice, nam je še dobro.




Komentarji
Objavite komentar