ŽE JE ČAS ZA NOVEGA NAČELNIKA
Precej avtorjev
se zadnje čase ukvarja s stanjem v Slovenski vojski in nesposobnim vodstvom
vojske in omenjanjem imen ljudi iz vojske, ki so sposobni ustaviti erozijo
Slovenske vojske in jo usmeriti v smer, da bo sposobna odgovoriti na izzive iz
okolja. Tokrat ne bomo o imenih.
Stanje Slovenske
vojske je slabo, ne samo zaradi pomanjkanja finančnih sredstev, temveč tudi
zaradi slabega vodenje vojske in nesposobnosti vrha vojske, da oblikuje vojaške
predloge za smer razvoja vojske in dviganja sposobnosti vojske za naloge, ki so
opredeljene v Ustavi in zakonih Republike Slovenije. Z veliko denarja, ampak
brez vizij in strategij vojaškega vrha je vsak trud jalov. Potrebno je
prekiniti blodnje po močvirju političnih igric in mešetarjenja vodilnih v
Slovenski vojski, ki so sposobni spremeniti zakon z ciljem lastnega preživetja
na dolžnosti, čeprav ta zakon izredno škoduje Slovenski vojski kot majhni
organizaciji.
KDO? To
vprašanje vsebuje dva podvprašanja. Kdo je kriv za stanje? In Kdo lahko izvleče
SV iz takega stanja? Za stanje so predvsem krivi politiki in vladajoče stranke
vseh vlad od znane vlade Boruta Pahorja, ki je vojski zmanjšal proračun za
okoli 40 %. Vlada in Državni zbor so nosilci procesov ustvarjanja zmožnosti
Slovenske vojske, “nadzorni” pa naj bi bil predsednik države, Slovenska vojska
pa bi morala oblikovati te zamožnosti.
Politika mora
določati za kateri izzivi in grožnje
ogrožajo Republiko Slovenij, na daljši časovni premici in zahtevati od
vseh udeležencev v varnostnem sistemu Republike Slovenije, da pripravijo svoje
odgovore, strategije in načrte za
zagotovitev varnosti državljanov in celotne države.
Politiki so se
zibali v svoji samovšečnosti in slikanju s Slovensko vojsko, na odborih za
obrambo razpravljajo o nepomemnih zadevah, visoki častniki Slovenske vojske pa
v tem sodelujejo namesto, da povedo “da je cesar nag”.
Slovenska vojska
potrebuje načelnika Generalštaba/človeka, ki bo sposoben politiki (beri:
Klovnu, Državnem zboru, Predsedniku vlade, ministrom,…, javnosti) jasno in
glasno povedati, kdaj in zakaj je “cesar nag”. Večina dosedanjih načelnikov je
to manj ali več bili sposobno upravljati, trenutno pa vodstvo GŠ ni sposobno
vizij, strategij in “spopada” s politiko.
Seveda sedaj vse
zanima ime, kdo bi to bil in kako ga izbrati. Zadeva je zelo enostavna,
poglejte po Slovenski vojski in ko pridete do imena, ki vas navdaja z zaupanjem
in optimizmom ste rešili uganko. Seveda
ta človek mora imeti zahtevane šole, čin in znanja. Vsi (vodlini) v vojski in
politiki bodo povedali, da taki tudi so na položajih, vendar utis vara.
Novi načelnik
mora biti človek, ki spoštuje zakone te države, ki ima ničelno tolerance do
laganja (svojega in svojih podrejenih), mora biti človek ki zahteva lojalnost
in jo vzdržuje do političnih vodji, mora imeti ničelno tolerance do spolnega
nadlegovanja, mora biti človek, ki vzdržuje disciplino in goji tovarištvo in
ustvarja kohezijo Slovenske vojske.
KAJ? Kaj je
potrebno narediti? Prvi korak je potstaviti novega načelnika Generalštaba SV,
ki bo moral ustvariti nove vizije in strategijo Slovenske vojske. Seveda je
partner v tem delu Ministrstvo za obrambo, in posebej ministrer. Novi načelnik
in minister morajo pred postavitvijo imeti dolg pogovor, ki bo rezultiral z
dogovorom, kje so meje in kako “bosta plesala tango” in kdo še mora plesati z
njimi (predsednik, predsednik vlade).
Novi načelnik
mora odločno prepovedati podrejenim
, da “plešejo” z ministrom za obrambo, ali poenostavljeno, ministrer se ne
pogovoarja z načelniku podrejenimi častniki, podčastniki in vojaki, razen
vljudnostno. Ministrica mora verjeti načelniku Generalštaba 100%, ko pa ta
podpora pade pod določeno mejo ga mora zamenjati, kar je tenutna situacija.
Seveda je potrebno na mesto načelnika postaviti človeka, ki bo jasno
artikuliral svoje vizije in strategije in bi ga bilo zadosti v “hlačah” da
politiki pove vse kar politika mora slišati.
Načelnik ne sme
biti strankarski opredeljen, čeprav ga postavlja politika, in ne se ne sme
prilagajati in popuščati pri svojih pogledeh na reševanje težav v SV. Novi
načelnik mora omejiti vpliv upravnega dela Ministrstva za obrambo na Slovensko
vojsko, saj je ta v zadnjih letih “prerasel” SV z izjemnim normiranjem in
predpisovanjem določenih administrativnih opravil, ki popolnoma “blokirajo”
večji del vojske. Novi načelnik mora pripraviti častnike, ki ga bodo
nadomestili, ko bo prišel čas za njegov odhod, seveda se od teh ljudi zahteva
isto kot od tega novega poveljnika. Po naših informacijah je v Slovenski vojski
veliko dobrih častnikov, ki niso umazani z aferam, ki niso gorski prijatelji z
nekom, ki niso Malteški vitezi, ki zmorjeo modrost in razumejo moč, ki jo
imajo. Ta moč je znanje, pripadnost in vojaški etos, ki ga politiki sploh ne
razumejo, sedanje vodstvo Slovenske vojske pa je izdalo prav ta vojaški etos,
ki narekuje poslušnost politiki in svoji organizaciji, vendar ne narekuje
laganje, prilagajanje zakonov, protizakonito delovanje in izkoriščanje vojakov.
Novi načelnik bi
takoj “podedoval” stanje negativne ocene bojne pripravljenosti, ki bo za leto
2017 ista, če se vodstvo Slovenske vojske ne bo poslužilo določenih orodji, ki
so jih “razvili” posamezni vodilni v SV
in oceno “umetno dvignili” na višjo raven. Novi načelnik tudi potrebuje čas, da
pripravi vizije in načine izhoda iz sedanjega stanja. Realen okvir za
postavitev novega načelnika je do konca tega leta. Trenutni načelnik izvja “gsilske
vaje” za 74. Polk, kr se bo posebej dopadlo Katički, ki je na vsaki gasilski
veselici.
ZAKAJ? Vse
našteto se mora zgoditi predvsem zaradi nas in naše bodočnosti. Slovenci prvič
v zgodovini imamo svojo državo, z njo pa upravljamo na iracionalen način, kot da si ne želimo da obstane,
saj je nerazumljivo da je vodilnim pomembnejša prisotnost na internetu, kot
stanje vojske in obrambnega sistema. Seveda bodo “strokovnjaki” za obrambno področje takoj odgovorili, da ni
samo vojska tista, ki je obramba določene države. Seveda ni, ampak vojska mora
biti sposobna braniti državo od izzivov in groženj, ki jo ogrožajo. Te grožnje
določajo politiki, mimo so časi, ko je grožnje določala vojska.
Vsi tisti, ki
mislijo, da se stanje Slovenske vojske da popraviti hitro in brez denarja so v
zmoti, dviganje sposobnosti vojske je naporno in zapleteno delo. Novi načelnik
bo uspešen če bo ustavil spiralni padec Slovenske vojske in bo dosegel razvoj
in opremljanje Slovenske vojske, kot smo to obljubili zavezništvu, vsaj do
konca 2020.
Slovensko vojsko
je potrebno urediti in jo pripraviti za naloge v naslednjem obdobju, ki bo
determinirana z migranti, cyber terorizmom širokih razmer in zaostrovanjem
odnosov z Rusijo. Hibridna vojna je
realnost, priprave za tako okolje je zapleteno in potrebuje politiko in vodje,
ki bodo razumeli okolje in ki se bodo upali
in znali postviti na čelo te vojske. Okolje je negotovo, prav tako bo negotova
bodočnost Republike Slovenije. Slovenska vojska mora dobiti načelnika, ki bo
sposoben ukazati obrambo državljanov Republike Slovenije z vsemi sredstvi, ki
so mu na razpolago, potrebuje načelnika, ki ne bo balansiral med strankami in
interesi posmeznih strank, potrebuje načelnika, ki bo pošten in neomajan,
potrebuje načelnika, ki bo gledal naravnost ljudem v oči, potrebuje načelnika,
ki ne bo zbežal pred izzivi, potrebuje načelnika, ki je samozavesten in
sprejema življenje tako kot je, potrebuje načelnika, ki se ne zateka v
opravičila in misli na druge, in ne gradi svoj uspeh na neuspehu drugih, in na
koncu koncev potrebuje načelnika z katerim je prijetno sodelovati zaradi
njegovega znanja, njegove širine svetovnega nazora, kompetentnosti. A ima
Slovenska vojska takega človeka? Ima, samo treba pozorno in brez strahu
pogledati ljudem v oči. GEDER TO SIGURNO NI.






Komentarji
Objavite komentar