VRNITEV V PRIHODNOST
ZAPISNIK SESTANAKA
Dne: 19.09.2020
Prisotni: Predsednik vlade (PV), minister za obrambo (MO) in načelnik Generalštaba (NGŠ). Predsednik države ni prisoten, ker ga to ne zanima.
PV: Dobrodošla, imam natrpan urnik in prosim, da smo konstruktivni. Sestanek imamo, ker je to zahteval NGŠ. Minister za kaj gre?
MO: Veste predsednik, ne vem. Načelnik me ni seznanil zakaj je zahteval ta sestanek.
PV: Načelnik, kaj vas matra?
NGŠ: Predsednik, vse kar bom povedal, vam je znano, tako kot je z vsem seznanjen minister, vendar nista nikoli reagirala in državotvorno uredila stanje v vojski. Stanje je ogledalo vašega dela in ne samo mojega. Vi ste odgovorni, da vojska zadnjih šest let ima negativno oceno.
MO: Jaz, ummm, veste……..
PV: Počakajte načelnik, kaj se pa greste? Mar ni stanje vojske vaša odgovornost?
NGŠ: Predsednik, vi kot politika določate usmeritve in predvsem naloge, ki jih mora vojska izpolniti, oziroma biti sposobna izpeljati. V zakonih in strategijah jasno piše, kaj so grožnje, ter kaj vojska mora zagotoviti. Iz tega mi v vojski določimo vojaške naloge in oblikujemo potrebne sile.
PV: Ja, ja, saj vem. Ne boste mi sedaj tukaj držali predavanj.
NGŠ: Ne, samo opozarjam na navedbe v teh dokumentih. Po vsem kar je napisano in določeno s strani politike ocenjujemo, da SV potrebuje okoli 7000 pripadnikov organiziranih v dveh brigadah, z logistično podopo in tisto malo mornarice in letalstva.
PV: OK, OK, kakšna pa je vaša vizija?
NGŠ: Vojska, ki se bo sposobna bojevati in odgovoriti na vse izzive, ki so postavljeni pred to vojsko. Vojska bo vrhunsko opremljena in usposobljena. Vzdržljivost sil bo na visoki ravni.
PV: Ja, ja vem NATO smo obljubili dve bojni skupini na 8x8.
NGŠ: Ne, predsednik, sebi smo obljubili te bojni skupini. Mi jih potrebujemo za obrambo Slovenije. Mi potrebujem vdržljive in visoko usposobljene sile zaradi Slovenije. NATO nam samo ponuja širši strateški varnostni okvir. Kdor se ne more sam braniti, ga NATO ne bo branil, in govoriti da smo nekaj obljubili NATO je smešno. Pa mi smo NATO. Sami sebi smo nekaj obljubili in se sedaj sprenevedamo.
MO: Ja, ampak vojska je sposobna za delovanje v miru.
NGŠ: Minister to so pravljice za majhne otroke. Nihče ne pozna takega termina ali stanja. Ta termin so se zmislili moji predhodniki skupaj s predsednikom države, da bi pomirili javnost. Vojska, ki se zadovoljuje s pripravljenostjo v miru je spaka in ne moderna vojaška organizacija.
MO: Ja, ja, ampak mi smo zagotovili dvig sredstev za vojsko.
NGŠ: Res je predsednik, ampak ta sredstva so premajhna za usposobljenu, učinkovito in vzdržljivo vojaško silo. Po NATO metodologiji se v sredstvih za obrambo prikazujejo tudi pokojnine vojaških oseb. V zadnjih letih jih je veliko odšlo v pokojnino, kar zmanjšuje tisti procent, ki je najmanjši v NATO. To tudi ni pomembno. Vi ste zmanjšali sredstva toliko, da vojska sedaj žre lastno supstanco. Vojska potrebuje 50 % sredstev za stroške kadrov, 30% za delovanje in 20 % za modernizacijo. Poglejte samo eno podjetje, ki ima strukturo stroškov, kot jih ima vojska, v enem desetletju je to podjetje zastarelo in zamuja za konkurenco.
PV: Ja razumem, ampak je denar problem, stanje ni rožnato. Mi moramo skočiti v bazen tudi če tam ni vode.
NGŠ: Predsednik, vojska je taka organizacija, da če bomo skočili v bazen kjer ni vode, se bomo dobro polomili in nam ne bodo pomagale kasnejše gasilske akcije. Mi smo na dnu bazena, brez da skačemo noter. Slabe ocene so vaši razultati. Vojski je potrebno dvigniti plače, da bo ta poklic zanimiv, vojsko je treba vrhunsko opremiti, ustvariti pogoje za vzdržljivost sil in na koncu koncev za modernizacijo.
PV: OK, razumem, in kakšna bi bila vaša strategija za doseganje teh ciljev, če vam zagotovimo zadosti denarja.
MO: Naša stranka ne bo podprla dvig proračuna.
PV: Vidite načelnik, to lahko škodi koaliciji.
NGŠ: Prav briga me koalicija. Jaz nisem tukaj, da skrbim za koalicijo, jaz sem tukaj, da skrbima za vojsko in Slovenijo. Vaše igre v peskovniku me ne zanimajo. Jaz sem od politike dobil nalogo in o tem vam govorim. Če pa mislite, da bom popustil pred vašim političnim onaniranjem nad vojsko, se motite.
PV: Načelnik ni treba da smo nesramni.
NGŠ: Predsednik že trideset let se sprenevedamo in si prodajamo bučnice. Prišel je čas, da jasno povemo kaj je potrebno narediti. Prvo je potrebeno spremeniti zakonodajo, ki bo izvzela vojsko iz plačilnega sistema državne uprave in zadeve urediti v Zakonu o obrambi, ki se sprejema z dvotretinsko večino. Potrebno je urediti financiranje vojske in urediti celoten spekter delovanja vojske. Poglejte oceno pripravljenosti, drugo leto bo ista, če ne boste podprli moje vizije in strategije. Znotraj vojske bom zadeve uredil jaz, vse ostalo pa je vaša dolžnost.
PV: Prav, razumel sem. In kaj naj bi se zgodilo če ne pristanemo na te vašee zahteve.
NGŠ: Glejte predsednik, jaz od njih ne odstopam in jih bom zagovarjal v javnosti, in bom javnosti predstavil vsebino današnjega sestanka. Vojak ne more odstopiti, tako, da me boste morali po nastopu v javnosti zamenjati.
PV: No, kdo pa naj bi vas zamenjal.
NGŠ: Predsednik to ni pomembno, vsi v vojski delijo iste vrdnote in načela. Vojaška organizacija je obrt in ne znanost. Prav zaradi tega smo v tem stanju, ker so nekateri iz nje naredili znanost. Ljudje, ki prihajajo za mano vam bodo povedali isto. Vi lahko določite, da vojska ima 3000 pripadnikov in, da se bojujejo z starimi puškami in karjolami, ampak za izzide tega bojevanja, oziroma odgovora na grožnje boste odgovorni vi. Vojska se bo kljub temu borila srčno, pogumno in vztrajno, ker se bojujemo za Slovenijo in ne za koalicijo. To je razlika v naših pogledih na vojsko.
PV: Minister, kaj pa vi prvavite na to?
MO: Predsednik, načelnik nam tukaj grozi, ko sem imel njegove predhodnike in predhodnico na tem položju so bili ubogljivi in so delali tako, kot sem jih usmerjal. Ne vem kaj je to sedaj.
NGŠ: Minister, saj bom tudi jaz delal po vaših usmeritvah. Do sedaj so to počeli vsi pred mano, in sedaj smo v stanju, ko vojska ni sposobna izpeljati nalog, ki jih pred njo postavlja Slovenija. Moje strokovno mnenje je tako, kot sem ga predstavil, in kot ga bom predstavil javnosti, na vama pa je da to sprejmete ali ne. Če boste določili vojsko z 3000 pripadnik, bodo za njih zahteve po sredstvih, odnosih, zakonsko ureditvijo isti. Moderna, usposobljena, opremljena in vzdržljiva vojska. Razlika do 7000 pa je vaš riziko, vaša politična odločitev. Mogoče boste heroji, ali pa izdajalci slovenskega naroda. A ste pripravljeni sprejeti ta riziko?
MO: To je vojaški udar. Načelnik se obnaša kot podivjani pes.
NGŠ: Minister pomirite se. Ni to udar, samo sem vama želel predstaviti procese in izzide vaših odločitev. Seveda ste vi civilni nadzor nad vojsko, ampak civilni nadzor ne pomeni, da vi delate moje delo, vi delate svoje delo. Civilni nadzor pomeni, da si vojska ne more sama iskati nasprotniko in groženj, to dela politika. Ko so grožnje locirane in analizirane, vojska določi listo nalog, ki jih je potrebno narediti, da se uspešno odpravijo grožnje. Ocena pripravljenosti govori o pripravljenosti vojske za odpravo teh groženj. Na moje lajanje se morate odzvati, ker je usoda Slovenije v igri in ne nekakšna postranska zadeva.
PV: Mislim da je za danes zadosti. Samo še nekaj, ali resno mislite s tem, da boste vse sporočili javnosti.
NGŠ: Glejte predsednik, jaz sem lojalen Sloveniji. Od vseh v vojski pričakujem, da so lojalni poklicu in vojski. Veste, lojalnost je dvosmerna, če jaz zahtevam od podrejenih lojalnost, oni od menee tudi zahtevajo lojalnost. Častniki imajo čast, integriteto, resnicoljublje, vrednote in ponos. Kako, da se vrnem vojsko in povem, da sem bil na tem sestanku in jim sporočim, da smo “popušili”, da ni denarja za plače, da ne bo modernizacije, da se ne bomo usposbljali, da bo ocena spet negativna. Kako naj se vrnem v vojsko, in jim povem, da sem dovolil da se politika vmešava v stroko, kako naj jim poveem, da tisto za kar smo se šolali in usposbaljali ne velja, ker je politika rekla, da je tako stanje ok, saj bodo davkoplačevalci v enem tednu po sporočanju ocene pozabili na to oceno. Kako naj jim povem, da sem pozabil na svojo strokovno in voditeljsko integriteto in jih pustil na cedilu. Enostavno nimam izhoda, in to me veseli, zato bom javnosti sporočil svojo vizijo in strategijo, vas ne bom omenjal. Ljudje so dovolj pametni, da bodo razumeli. Z mano pa delajte kar hočete.
PV: Dobro, zaključujem sestanek. Minister razmislite o vsem.
MO: Veste predsednik, se bomo na koaliciji pomenili o tem.
NGŠ: Lahko se vi na koaliciji pogovarjate o tem, vendar to ne bo spremenilo problema, ki ste ga ustvarili v tridesetih letih. Zmagovito vojsko ste spremenili v vojsko z negativno oceno. Ta vojska je še vedno zamgovita, vendar vi ne želite, da zmaguje.
PV: Sedaj je sestanek res zaključen.

Bravo! Kako enostavno. Pa vendar tega do sedaj ni zmogel noben general. Nestrokovnost? Servilnost politiki? Največkrat oboje.
OdgovoriIzbriši“Ljudje, ki zgolj kimajo, vodijo odločevalce v usodne napake.”
OdgovoriIzbrišiA. Čeferin(!)
Pravi(!) odločevalci si ne nastavljajo “kimavcev”.
Hvala za napisano legendo kdo je kaj. NGŠ, MO, OM itd.
OdgovoriIzbrišiHej naslednja objava mora bit posnetek objavljen pod fox news kjer je snemano kaj se je zgodilo v Libanonu kjer so jim vzeli orožje.
OdgovoriIzbrišihttps://www.zurnal24.si/slovenija/objavili-posnetek-napada-na-slovenske-vojake-v-libanonu-333240
Če boste šli v obdelavo tega videa kjer je napad na slovenske vojake imam par informacij.
OdgovoriIzbrišiGlede na nekatera mnenja ki sem jih zasledil na internetu UN ne pusti, rezeroma se izogiba uporabi sile. Kakšni so bili SOP v primeru napada sicer nevem, ampak jasno je da se ne da postreljat ljudi ki ti napadajo hmmvi, vsaj po predpisih.
Motivacija za napad je Hezzbolah. Ko UN prestopi meje in se preveč vtika, hezbollah pritisne nazaj prav s takimi akcijima kot so videni
na videu. Znano je po zaprtih cestah, UN no go conah in tako naprej.
In zadnje je reakcija naših vojakov. Mislim da je res da niso odigrali tega napada kot enota. Videnje je panika in ljudje ne sodelujejo. Poveljnik rezeroma vodja zgleda kot da ga ni.
Vprašanja. Zakaj so vrata zaklenjena? Zakaj 2 hmmve ne more it nazaj?
Kje je komunikacija z bazo? Kako reagira hmmve ni gorečo nafto na strehi? Malo hrane za misli!
Enex ... ne nasedat. V tem videu se ne gre toliko za napačno taktiko - kako je odreagirala patrulja ... ampak za strateško vprašanje - ali še sodelovati na misijah z "ITA zavezniki" ki so ta FUBAR smehljaje opazovali in se na koncu še objemali z napadalci ....
OdgovoriIzbrišiDobro vprašanje. Ampak mogoče pa so prah odreagirali da so zavarovali bazo in niso odprli vrat? Mnogo možnosti, se pa strinjam da se na italjane ni zanašat glede na zgodovino.
OdgovoriIzbrišiV kolikor osebne oborožitve ne misliš (smeš..) uporabiti, je bolje, da je nimaš s seboj. Nabavite jim raje elektrošokerje, defense spreje.. najbolj uporabni in poceni pa bodo bejzbol kiji.. Najceneje pa je ne sodelovati v takih cirkusih..
OdgovoriIzbriši